Wyrok NSA z dnia 31 lipca 2020 r., sygn. I FSK 212/18
Interpretacje podatkowe
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Izabela Najda-Ossowska, Sędzia NSA Maria Dożynkiewicz (sprawozdawca), Sędzia WSA del. Ewa Rojek, po rozpoznaniu w dniu 31 lipca 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 16 listopada 2017 r. sygn. akt I SA/Rz 686/17 w sprawie ze skargi Gminy Miasto K. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. nr 0111-KDIB3-2.4012.175.2017.2.ASZ w przedmiocie podatku od towarów i usług 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz Gminy Miasto K. kwotę 240 (słownie: dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
1. Zaskarżonym wyrokiem z 16 listopada 2017 r. sygn. akt I SA/Rz 686/17 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie uchylił wydaną na wniosek Gminy Miasto K. (dalej zwana jako: "Gmina", "Skarżąca"), interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 11 sierpnia 2017 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług.
2. Przedstawiając stan sprawy Sąd ten podał, że we wniosku o interpretację Skarżąca wskazała, że jest zarejestrowana jako podatnik podatku od towarów i usług. Do realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej utworzyła dwa domy pomocy społecznej, miejski ośrodek pomocy rodzinie i środowiskowy dom samopomocy. Prowadzone przez Skarżącą domy pomocy społecznej świadczą usługi pomocy społecznej wraz z zakwaterowaniem, a mieszkańcy są do nich kierowani na podstawie decyzji administracyjnej, w której to ustala się odpłatność za pobyt. Wysokość opłaty wynika z art. 61 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. (Dz. U. z 2017 r. poz. 1769 ze zm., zwanej dalej ustawą o pomocy społecznej), a uzyskiwane z tego tytułu środki są odprowadzane do budżetu gminy, z którego domy te otrzymują środki na pokrycie swoich wydatków. Miejski ośrodek pomocy rodzinie może również za swe usługi pobierać opłaty, których wysokość także jest ustalana w decyzji administracyjnej. W tym wypadku również uzyskiwane w ten sposób wpływy są odprowadzane do budżetu gminy, z którego ośrodek otrzymuje środki na pokrycie swoich wydatków.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty