17.10.2019 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 17 października 2019 r., sygn. I OSK 964/18

Służba celna

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Mirosław Wincenciak sędzia NSA Przemysław Szustakiewicz (spr.) sędzia del. WSA Ewa Kręcichwost - Durchowska Protokolant sekretarz sądowy Olga Wrońska po rozpoznaniu w dniu 17 października 2019 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w [...] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 12 grudnia 2017 r. sygn. akt II SA/Lu 888/17 w sprawie ze skargi M.S. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w [...] z dnia [...] lipca 2017 r. nr [...] w przedmiocie warunków pełnienia służby w Służbie Celno-Skarbowej oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie wyrokiem z dnia 12 grudnia 2017 r., sygn. akt II SA/Lu 888/17 po rozpoznaniu skargi M.S. uchylił zaskarżoną decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w [...] z dnia [...] lipca 2017 r., znak [...] w przedmiocie warunków pełnienia służby w Służbie Celno-Skarbowej.

Wyrok został wydany w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.

Decyzją z dnia [...] lipca 2017 r., Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w [...], działając na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 K.p.a. w związku z art. 169 ust. 6 w związku z art. 165 ust. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. poz. 1948 ze zm.; dalej jako "p.w.KAS"), utrzymał w mocy własną decyzję z dnia [...] maja 2017 r., znak: [...]. 2017, ustalającą M.S. warunki pełnienia służby w Służbie Celno-Skarbowej w Izbie Administracji Skarbowej w [...].

W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że przy składaniu skarżącemu propozycji pełnienia służby wziął pod uwagę ustawowe kryteria wskazane w art. 165 ust. 7 p.w.KAS. Kwalifikacje i przebieg dotychczasowej pracy skarżącego znalazły odzwierciedlenie w zaproponowanym stanowisku służbowym i stopniu służbowym oraz uposażeniu zasadniczym. I tak skarżącemu zaproponowano stanowisko młodszego specjalisty, które jest najniższym stanowiskiem w grupie stanowisk specjalistycznych. Stanowisko eksperta, którego domaga się skarżący i które uważa za równorzędne do stanowiska dotychczas zajmowanego - starszego komisarza skarbowego, nie jest stanowiskiem równorzędnym w myśl rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 27 lutego 2017 r. w sprawie stanowisk służbowych funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej, trybu awansowania oraz dokonywania zmian na stanowiskach służbowych (Dz. U. poz. 444). Zgodnie zaś z rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie uposażenia zasadniczego funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej (Dz. U. poz. 446), mnożnik kwoty bazowej dla stanowiska młodszego specjalisty Służby Celno-Skarbowej w urzędzie celno-skarbowym, zaproponowany skarżącemu, kształtuje się w granicach od 1,227 do 1,413 kwoty bazowej. Stronie zaproponowano uposażenie zasadnicze według mnożnika 1,334 kwoty bazowej, a zatem nie jest to najniższy mnożnik dla stanowiska młodszego specjalisty Służby Celno-Skarbowej.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne