Wyrok NSA z dnia 22 czerwca 2017 r., sygn. II FSK 1659/15
W sytuacji sporu co do wysokości oprocentowania od stwierdzonej nadpłaty, czy też sporu co do przysługiwania stronie tego oprocentowania, organ podatkowy jest zobowiązany do rozstrzygnięcia tego sporu w drodze decyzji administracyjnej wydanej na podstawie art. 207 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.). Materialnoprawną podstawę tej decyzji stanowią przepisy art. 78 § 1 -5 tej ustawy.
Teza urzędowa
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Jan Rudowski (sprawozdawca), Sędzia NSA Aleksandra Wrzesińska-Nowacka, Sędzia WSA del. Paweł Dąbek, Protokolant Joanna Bańbura, po rozpoznaniu w dniu 22 czerwca 2017 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 17 lutego 2015 r. sygn. akt I SA/Gl 719/14 w sprawie ze skargi B. z siedzibą w H. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach z dnia 6 maja 2014 r. nr [...] w przedmiocie odmowy zwrotu oprocentowania z tytułu nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2004-2006 oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
1. Wyrokiem z dnia 17 lutego 2015 r., sygn. akt I SA/Gl 719/14, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach, po rozpoznaniu skargi B. z siedzibą w H. (dalej: "strona", "spółka", "skarżąca"), uchylił decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach z dnia 6 maja 2014 r. w przedmiocie odmowy zwrotu oprocentowania z tytułu nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2004-2006.
2. Stan faktyczny sprawy przedstawiał się następująco.
Spółka w dniu 30 grudnia 2009 r. złożyła do Prezydenta Miasta R. wniosek o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2004-2006. Prezydent Miasta R. decyzjami z dnia 7 marca 2012 r. określił spółce wysokość zobowiązania w podatku od nieruchomości za lata 2004-2006. Samorządowe Kolegium Odwoławcze decyzjami z dnia 2 kwietnia 2013 r. uchyliło decyzje organu pierwszej instancji i przekazało sprawy do ponownego rozpoznania. Decyzjami z dnia 2 lipca 2013 r. Prezydent Miasta R. określił stronie wysokość zobowiązania w podatku od nieruchomości za lata 2004-2006 uznając za prawidłowe stanowisko strony prezentowane we wniosku. Następnie w dniu 3 lipca 2013 r. organ pierwszej instancji (odrębnymi decyzjami) określił spółce wysokość nadpłat jako różnicę pomiędzy wysokościami zobowiązań wynikającymi z decyzji z dnia 2 lipca 2013 r. a kwotami wpłaconymi przez skarżącą.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty