Wyrok NSA z dnia 16 czerwca 2016 r., sygn. II OSK 2524/14
Decyzja odwoławcza zawiera oznaczenie stron przez podanie ich imion i nazwisk lub nazw, zaś ich adresy podaje w załączniku do decyzji, co stanowi prawidłowe oznaczenie stron w tej decyzji.
Teza od Redakcji
Dnia 16 czerwca 2016 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Maria Czapska - Górnikiewicz Sędziowie: sędzia NSA Jerzy Siegień (spr.) sędzia del. NSA Tomasz Zbrojewski Protokolant: starszy inspektor sądowy Anna Połoczańska po rozpoznaniu w dniu 16 czerwca 2016 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej A. C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 23 kwietnia 2014 r. sygn. akt II SA/Wr 24/14 w sprawie ze skargi A. C. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] października 2013 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynków wielorodzinnych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i drogową oraz budową zjazdu oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu wyrokiem z dnia 23 kwietnia 2014 r., sygn. akt II SA/Wr 24/14 oddalił skargę A. C. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w. W. z dnia [...] października 2013 r., nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynków wielorodzinnych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i drogową oraz budową zjazdu na działkach nr [...] i nr [...] w O.
Powyższy wyrok zapadł w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.
Zaskarżoną decyzją organ utrzymał w mocy decyzję ustalającą warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynków wielorodzinnych. W odwołaniu podniesiono zarzuty naruszenia art. 61 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r. poz. 647, z późn. zm.), zwana dalej "u.p.z.p." w związku z § 6 i 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu (Dz.U. Nr 164, poz. 1588) w wyniku niewłaściwego ustalenia szerokości elewacji frontowej i wysokości gzymsu, § 3 tego rozporządzenia poprzez wadliwe wyznaczenie obszaru analizowanego, § 2 ust. 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa (Dz.U. Nr 164, poz. 1589) przez naniesienie w części tekstowej decyzji oznaczeń nie mających umocowania w przepisach prawa, art. 9 ust. 5 u.p.z.p. przez brak zgodności decyzji z ustaleniami studium w zakresie intensywności zabudowy, art. 3 pkt 1a i art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U. z 2011 r. Nr 212, poz. 1263, z późn. zm.) poprzez brak uzgodnienia z powiatowym inspektorem sanitarnym oraz § 1 pkt 3 rozporządzenia w sprawie oznaczeń i nazewnictwa poprzez nieokreślenie wskaźnika powierzchni biologicznie czynnej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
