Wyrok NSA z dnia 10 listopada 2016 r., sygn. II GSK 968/15
Podkreślenia przy tym wymaga, że protokół kontroli ma walor dokumentu urzędowego i stanowi dowód tego, co zostało w nim urzędowo stwierdzone. Niewątpliwie nie jest to jednak jedyny dowód, który należy przeprowadzić w postępowaniu w sprawie naruszenia przepisów o transporcie drogowym.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Kabat-Rembelska (spr.) Sędzia NSA Małgorzata Rysz Sędzia del. WSA Magdalena Maliszewska Protokolant Patrycja Kozłowska po rozpoznaniu w dniu 10 listopada 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Głównego Inspektora Transportu Drogowego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 10 grudnia 2014 r. sygn. akt VI SA/Wa 1464/14 w sprawie ze skargi Z. R. M.-K. H. B.P., U.P. Spółki jawnej w L. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lutego 2014 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 10 grudnia 2014 r., sygn. akt VI SA/Wa 1464/14, w sprawie ze skargi Z. R. M.-K. H. B. P., U. P. Sp. j. z siedzibą w L., uchylił decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z [...] lutego 2014 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej.
Sąd pierwszej instancji za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia:
W dniu [...] września 2013 r. w miejscowości K., na drodze krajowej nr [...], zatrzymano do kontroli zespół pojazdów złożony z dwuosiowego ciągnika siodłowego marki Volvo oraz trzyosiowej naczepy marki King, którym przewożona była koparka (ładunek niepodzielny). W wyniku ważenia zespołu pojazdów, na zatwierdzonym przez uprawnionego geodetę stanowisku do pomiaru mas i nacisków osi, przenośnymi wagami do pomiarów statycznych typu SAW 10C/II o numerach fabrycznych [...] i [...] posiadającymi Świadectwo Zgodności, stwierdzono (po odjęciu możliwych błędów pomiarowych), rzeczywisty nacisk osi napędowej ciągnika siodłowego: 12,35 t. (norma, 10 t.), przekraczający wartość przewidzianą dla dróg o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 10 t. o 2,35 t. (przekroczenie o 23,5%).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty