Wyrok NSA z dnia 30 listopada 2016 r., sygn. II GSK 1007/15
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Krystyna Anna Stec (spr.) Sędzia NSA Małgorzata Rysz Sędzia del. WSA Magdalena Maliszewska Protokolant Agata Zdunek po rozpoznaniu w dniu 30 listopada 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej J. P. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z dnia 11 grudnia 2014 r., sygn. akt I SA/Ol 794/14 w sprawie ze skargi J. P. na decyzję Dyrektora [...] Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w O. z dnia [...] sierpnia 2014 r., nr [...] w przedmiocie przyznania płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od J. P. na rzecz Dyrektora [...] Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w O. 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 11 grudnia 2014 r., sygn. akt I SA/Pol 794/14, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie oddalił skargę J. P. na decyzję Dyrektora [...] Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w O. z dnia [...] sierpnia 2014 r. w przedmiocie przyznania płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego na rok 2013.
Przedstawiając stan sprawy Sąd I instancji wskazał, że decyzją z dnia [...] kwietnia 2014 r. Kierownik Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w B. (dalej: Kierownik Biura Powiatowego ARiMR) przyznał J. P. w ramach systemów wsparcia bezpośredniego na 2013 r., jednolitą płatność obszarową (dalej: JPO) w wysokości 59.988,26 zł.
Utrzymując w mocy decyzję organu I instancji, Dyrektor [...] Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w O. (dalej: Dyrektor OR ARiMR), wskazał, że w wyniku przeprowadzonej od 6 do 14 sierpnia 2013 r. kontroli na miejscu w gospodarstwie wnioskodawcy stwierdzono szereg nieprawidłowości odnoszących się do 13 działek rolnych oznaczonych we wniosku o przyznanie płatności literami od A do K. Nieprawidłowości polegały m. in. na: zadeklarowaniu powierzchni działki rolnej większej do powierzchni stwierdzonej (kod DR13+), braku możliwości identyfikacji granic działki (kod DR25), czy zadeklarowaniu granic uprawy poza granicami działki referencyjnej (kod DR50). Organ I instancji przeprowadził też kontrolę administracyjną wniosku oraz dołączonych do niego załączników graficznych. W oparciu o jej wyniki oraz ustalenia kontroli na miejscu, ustalenie powierzchni kwalifikowanej do przyznania płatności za 2013 rok o 7,44 ha mniejszej od zadeklarowanej przez stronę, organ odwoławczy uznał za prawidłowe.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty