Wyrok NSA z dnia 9 listopada 2016 r., sygn. I GSK 98/15
Podatek akcyzowy
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Zajda Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz Sędzia del. WSA Piotr Kraczowski (spr.) Protokolant asystent sędziego Anna Fyda-Kawula po rozpoznaniu w dniu 9 listopada 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej [...] spółki cywilnej w S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 30 lipca 2014 r.; sygn. akt III SA/Po 244/14 w sprawie ze skargi [...] spółki cywilnej w S. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w P. z dnia [...] grudnia 2013 r.; nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu wyrokiem z 30 lipca 2014 r., sygn. akt III SA/Po 244/14, oddalił skargę M. Z. i G. Z. - wspólników Spółki Cywilnej "M." w S. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w P.(dalej: Dyrektor IC) z (...) grudnia 2013 r. nr (....) w przedmiocie podatku akcyzowego.
Sąd I instancji orzekał w następującym stanie faktycznym sprawy.
Naczelnik Urzędu Celnego w P. (dalej: Naczelnik UC) decyzją z (...) września 2003 r., określił stronie zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki Nissan Navara, rok prod. 2007, poj. silnika 2488 cm3 w wysokości 9.277,00 zł.
Naczelnik UC ustalił na podstawie: zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z 5 lipca 2008 r., dokumentu identyfikacyjnego pojazdu oraz kopii zaświadczenia VAT-25 z 10 lipca 2008 r., że pojazd został przywieziony do kraju 5 lipca 2008 r. Według organu samochód jest zasadniczo przeznaczony do przewozu osób i winien być zaklasyfikowany do pozycji CN 8703 jako samochód osobowy. Jest to pojazd czterodrzwiowy z oddzielną częścią pasażerską (zamkniętą) i ładunkową (z uchylną klapą), z 5 miejscami siedzącymi i dodatkowym wyposażeniem, typowym dla pojazdów osobowych (automatyczna klimatyzacja, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby w przednich i tylnych drzwiach, system ABS itd.). O takiej klasyfikacji świadczy też okoliczność, że pojazd posiada długość podłogi do transportu towarów mniejszą aniżeli 50% długości rozstawu osi pojazdu. Długość części ładunkowej wynosi bowiem 1,52 m, a długość rozstawu osi 3,20 m.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty