Wyrok NSA z dnia 21 kwietnia 2015 r., sygn. II OSK 2213/13
Związanie podstawami skargi kasacyjnej polega na tym, że wskazanie przez stronę skarżącą naruszenia konkretnego przepisu prawa materialnego, czy też procesowego, określa zakres kontroli Naczelnego Sądu Administracyjnego. Sam autor skargi kasacyjnej wyznacza zakres kontroli instancyjnej wskazując, które normy prawa zostały naruszone. Naczelny Sąd Administracyjny nie ma obowiązku ani prawa domyślania się i uzupełniania argumentacji autora skargi kasacyjnej.
Teza od Redakcji
Dnia 21 kwietnia 2015 roku Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Małgorzata Dałkowska-Szary sędzia NSA Jerzy Stelmasiak sędzia del. WSA Dorota Jadwiszczok /spr./ Protokolant asystent sędziego Hubert Sęczkowski po rozpoznaniu w dniu 21 kwietnia 2015 roku na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Stowarzyszenia E. z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 8 maja 2013 r. sygn. akt IV SA/Wa 2349/12 w sprawie ze skargi Stowarzyszenia E. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z dnia [...] lipca 2012 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 8 maja 2013 r., sygn. akt IV SA/Wa 2349/12, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę Stowarzyszenia E. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z [...] lipca 2012 r. w przedmiocie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizacje przedsięwzięcia.
Wyrok został wydany w następującym stanie sprawy:
Decyzją z [...] kwietnia 2012 r. Wójt Gminy M., po rozpatrzeniu wniosku L. M. i H. M., ustalił środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na "Budowie fermy reprodukcyjnej kur mięsnych wraz z niezbędną infrastrukturą i obiektami pomocniczymi na działce nr [...], położonej w miejscowości M., w gminie M., powiat G.".
Pierwotny wniosek L. i H. M. z 26 maja 2010 r. o ustalenie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia dotyczył fermy z obsadą 32000 sztuk ptaków tj. 128 DJP, jednakże pismem z 8 lipca 2010 r. inwestorzy zmodyfikowali obsadę na 39700 sztuk tj. 159 DJP. Powyższa modyfikacja została uwzględniona przez organ w postanowieniu z 9 lipca 2010 r., w którym Wójt stwierdził obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia jako mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Następnie realizacja przedmiotowego przedsięwzięcia została uzgodniona przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie. Na etapie postępowania przed Wójtem wpłynął protest mieszkańców okolicznych domów.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
