15.05.2014 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 15 maja 2014 r., sygn. II GSK 655/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Hanna Kamińska Sędzia NSA Cezary Pryca Sędzia del. WSA Inga Gołowska (spr.) Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 15 maja 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej J. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w G. z dnia 22 listopada 2012 r. sygn. akt III SA/Gd 592/12 w sprawie ze skargi Jana K. na decyzję Okręgowego Inspektora Pracy w G. z dnia [...] czerwca 2012 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej 1) oddala skargę kasacyjną; 2) zasądza od J. K. na rzecz Okręgowego Inspektora Pracy w G. kwotę 1800 (tysiąc osiemset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

I.

Wyrokiem z 22 listopada 2012r. sygn. akt: III SA/Gd 592/12 Wojewódzki Sąd Administracyjny w G. oddalił skargę J. K. na decyzję Okręgowego Inspektora Pracy w G. z [...] czerwca 2012r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o czasie prowadzenia pojazdu, wymaganych przerwach i czasie odpoczynku kierowców.

Referując stan sprawy, Sąd I instancji podał, że decyzją z [...] kwietnia 2012r., nr [...] Inspektor Pracy w G., na podstawie art. 33 ust. 1 pkt 4 ustawy z 13 kwietnia 2007r. o Państwowej Inspekcji Pracy (Dz. U. Nr 89, poz. 589 ze zm.) oraz art. 93 ust. 1 w zw. z art. 92 a ust. 1 ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2007r, Nr 125, poz. 874 ze zm. dalej-u.t.d.), nałożył na J. K., prowadzącego działalność gospodarczą Usługi Transportowe K. J., karę pieniężną w kwocie 18.000,00 zł. z tytułu naruszenia norm czasu prowadzenia pojazdu, wymaganych przerw w jeździe oraz dziennego i tygodniowego czasu odpoczynku kierowców w transporcie międzynarodowym. Powyższe naruszenia wyrażały się w skróceniu przez kierowców zatrudnianych w kontrolowanym przedsiębiorstwie dziennego czasu odpoczynku przy wykonywaniu przewozu drogowego, prowadzeniu przez nich pojazdu przez okres dłuższy niż 4,5 godziny bez wymaganej przerwy, jak również wiązały się z przekroczeniem maksymalnego dziennego czasu prowadzenia pojazdu przy wykonywaniu tegoż przewozu, a także przekroczeniu całkowitego czasu prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni przy wykonywaniu przewozu drogowego.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne