15.03.2013

Wyrok NSA z dnia 15 marca 2013 r., sygn. I OSK 1033/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Jolanta Rajewska (spr.) Sędziowie: Sędzia NSA Irena Kamińska Sędzia NSA Aleksandra Łaskarzewska Protokolant st. inspektor sądowy Tomasz Zieliński po rozpoznaniu w dniu 15 marca 2013 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej A. B. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 31 stycznia 2012 r. sygn. akt II SA/Wa 2008/11 w sprawie ze skargi A. B. na rozkaz personalny Komendanta Głównego Policji z dnia [...] czerwca 2011 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 31 stycznia 2012 r., sygn. akt II SA/Wa 2008/11 oddalił skargę A. B. na rozkaz personalny Komendanta Głównego Policji z dnia [...] czerwca 2011 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby.

Wyrok zapadł w następujących okolicznościach prawnych i faktycznych sprawy.

Komendant Wojewódzki Policji w [...] rozkazem personalnym z dnia [...] kwietnia 2011 r. Nr [...] na podstawie art. 41 ust. 2 pkt. 5 w związku z art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz.U. z 2007 r., Nr 43, poz. 277 ze zm.) zwolnił A. B. z dniem 30 kwietnia 2011 r. ze służby w Policji. W uzasadnieniu organ wskazał, że wymieniony funkcjonariusz od dnia 29 maja 2008 r. nie podejmuje służby i nie wykonuje żadnych obowiązków służbowych, korzystając od prawie trzech lat ze zwolnień lekarskich. Uniemożliwia ponadto komisji lekarskiej ustalenie stanu swego zdrowia oraz dalszej przydatności do służby w Policji. W powyższej sytuacji Komendant Miejski Policji w [...] wystąpił z wnioskiem o zwolnienie A. B. ze służby w trybie art. 41 ust. 2 pkt 5 ustawy o Policji, podkreślając, że długotrwała nieobecność wymienionego w służbie zakłóca prawidłowe funkcjonowanie Wydziału do walki z przestępczością zorganizowaną i powoduje, że obowiązki, które powinien wykonywać ten funkcjonariusz, przez tak długi okres czasu obciążają dodatkowymi zadaniami pozostałych policjantów macierzystej jednostki. Przedstawione okoliczności zdaniem Komendanta Wojewódzkiego Policji w [...] uzasadniały wszczęcie postępowania administracyjnego i rozwiązanie z A. B. stosunku służbowego na podstawie art. 41 ust. 2 pkt. 5 ustawy o Policji, a ponadto nadanie decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności z uwagi na ważny interes służby.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne