Wyrok NSA z dnia 13 sierpnia 2013 r., sygn. II GSK 628/12
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Marzenna Zielińska Sędzia NSA Małgorzata Rysz Sędzia del. NSA Stanisław Śliwa (spr.) Protokolant Anna Ważbińska po rozpoznaniu w dniu 13 sierpnia 2013 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej G. S.A. w G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 29 listopada 2011 r. sygn. akt VI SA/Wa 1888/11 w sprawie ze skargi G. S.A. w G. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lipca 2011 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od G. S.A. w G. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego kwotę 135 (sto trzydzieści pięć) zł tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
II GSK 628/12
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 29 listopada 2011 r., sygn. akt VI SA/Wa 1888/11 Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargę G. S.A. z siedzibą w G. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lipca 2011 r., nr [...] w przedmiocie wymierzenia kary pieniężnej.
Sąd I instancji przyjął za podstawę rozstrzygnięcia następujące ustalenia.
W dniu [...] sierpnia 2010 r. około godz. 16:00 w G. przed wjazdem na drogę krajową nr [...] zatrzymano do kontroli ciągnik siodłowy marki [...] o nr rej. [...] wraz z naczepą marki [...] o nr rej. [...] poruszający się estakadą [...]. Pojazdem kierował G. P., który przewoził ładunek dwóch kontenerów 20 stopowych z G. do K.
Na podstawie dokumentów przewozowych ustalono, że łączna masa przewożonego ładunku wraz z masą kontenerów wynosiła 37.344 kg. Na estakadzie [...] oraz Trasie [...] w G. dopuszczalny jest nacisk osi pojedynczej do 8,01.
W wyniku dokonanego ważenia stwierdzono nacisk na potrójnej osi naczepy - 28,37 t, co spowodowało przekroczenie dopuszczalnego nacisku (21,8 t) o 6,57 t, a na podwójnej osi naczepy - 18,23 t, co spowodowało przekroczenie dopuszczalnego nacisku (14,5 t) o 3,73 t na drodze o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 8,0 t. Ponadto ustalono, że masa rzeczywista zespołu wyniosła 52,53 t, co także spowodowało przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) o 10,53 t.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty