Wyrok NSA z dnia 16 maja 2013 r., sygn. II FSK 1786/11
Naczelny Sąd Administracyjny nie może zastępować autora skargi kasacyjnej w prawidłowym wykazywaniu podstaw skargi kasacyjnej oraz przedstawianiu stosownej w tym zakresie argumentacji prawniczej (art. 183 p.p.s.a.).
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Grzegorz Krzymień (sprawozdawca), Sędzia NSA Jerzy Rypina, Sędzia NSA Tomasz Zborzyński, Protokolant Piotr Stępień, po rozpoznaniu w dniu 16 maja 2013 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej P. R. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 6 kwietnia 2011 r. sygn. akt VIII SA/Wa 1125/10 w sprawie ze skargi P. R. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w R. z dnia 11 października 2010 r. nr [...] w przedmiocie łącznego zobowiązania pieniężnego za 2010 r. oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 6 kwietnia 2011 r., sygn. akt VIII SA/Wa 1125/10, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę P. R. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w R. z dnia 11 października 2010 r. utrzymującą w mocy decyzję Wójta Gminy J. z dnia 22 lipca 2010 r. w przedmiocie łącznego zobowiązania pieniężnego za 2010 r. Jak wskazano w uzasadnieniu orzeczenia, organy podatkowe ustaliły, że Skarżący na dzień 1 stycznia 2010 r. był właścicielem gruntów o pow. 1,12 ha, które stanowiły użytki rolne oznaczone w ewidencji gruntów jako użytki rolne RV i RVI (grunty te na podstawie art. 12 ust.1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym, Dz U z 2006r., nr 136, poz.969 ze zm., były zwolnione od podatku rolnego) oraz gruntów o pow. 4,71 ha sklasyfikowanych w ewidencji gruntów jako treny różne "Tr" (które podlegały opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości). Powierzchnie gruntów do wymiaru podatku ustalono w oparciu o dane wynikające z ewidencji gruntów oraz na podstawie informacji podatnika. Jak wyjaśniło Skarżącemu Samorządowe Kolegium Odwoławcze organy podatkowe nie są uprawnione do przyjęcia innej podstawy opodatkowania niż wynikająca z danych ewidencji gruntów. Wypis z ewidencji gruntów jest dokumentem rozstrzygającym w przypadku rozbieżności stanowisk pomiędzy podatnikiem, a organem podatkowym. Zmian klasyfikacji gruntów nie dokonuje organ podatkowy w postępowaniu podatkowym, a właściwy miejscowo starosta w postępowaniu regulowanym przepisami prawo geodezyjne i kartograficzne. Z uwagi na powyższe uregulowania podnoszone przez Skarżącego okoliczności, że grunt jest nieużytkiem, stanowi "użytki ekologiczne, grunty zadrzewione i zakrzewione", nie mogą być uwzględnione w postępowaniu, skoro w ewidencji gruntów grunt został sklasyfikowany jako tereny różne "Tr".
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
