07.05.2013 Podatki

Wyrok NSA z dnia 7 maja 2013 r., sygn. II FSK 1817/11

Sposób przekazywania środków bezzwrotnej pomocy, o której mowa w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a) u.p.d.o.f., to jest prefinansowanie czy też refinansowanie, nie ma wpływu na zasadniczą ocenę, że pomoc ta pochodzi z tychże środków. Rzeczony sposób przekazywania środków pomocowych jest kwestią techniczną, która nie ma znaczenia dla oceny źródła pochodzenia środków przeznaczonych na realizację programów finansowanych w ramach funduszy strukturalnych oraz Funduszu Spójności. Decydujące jest ustalenie podmiotu, który finalnie ponosi ciężar finansowania programu.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Bogusław Dauter, Sędzia NSA Antoni Hanusz (sprawozdawca), Sędzia NSA del. Jan Grzęda, Protokolant Justyna Bluszko-Biernacka, po rozpoznaniu w dniu 7 maja 2013 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w P. działającego z upoważnienia Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 8 kwietnia 2011 r. sygn. akt I SA/Wr 291/11 w sprawie ze skargi Towarzystwa [...] z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w P. działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 2 listopada 2011 r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

1. Wyrokiem z dnia 8 kwietnia 2011 r., I SA/Wr 291/11 Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu, po rozpoznaniu skargi T., uchylił interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 2 listopada 2011 r. w przedmiocie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych. Jak wynika z uzasadnienia tego wyroku we wniosku o udzielenie interpretacji strona podała, że jest partnerem i jednym z bezpośrednich realizatorów projektu o nazwie "Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej", którego celem jest podniesienie skuteczności systemu rozwiązywania i łagodzenia skutków problemu bezdomności. Projekt w 85 % finansowany jest przez Unię Europejską ze środków pochodzących Europejskiego Funduszu Społecznego, zaś pozostałe 15 % środków pochodzi z budżetu państwa. Umowa o dofinansowanie projektu została zawarta w dniu 9 marca 2010 r. pomiędzy Departamentem Wdrażania EFS Ministerstwa Pracy i Pomocy Społecznej a Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich w Warszawie. Działanie wnioskodawcy oparte jest natomiast na podstawie umowy partnerstwa zawartej w dniu 29 grudnia 2009 r. z Centrum Zasobów Ludzkich, które środki na realizację projektu przekazuje na wyodrębniony rachunek bankowy wnioskodawcy. Płatności te mają charakter zaliczkowy. Do realizacji projektu wnioskodawca zatrudnił lub zamierza zatrudnić osoby bezpośrednio związane z realizacją celów projektu, bez których cel projektu nie zostałby realizowany lub realizacja ta byłaby znacznie utrudniona.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne