Wyrok NSA z dnia 11 sierpnia 2011 r., sygn. II OSK 1036/11
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Anna Łuczaj /spr./ Sędziowie sędzia NSA Andrzej Gliniecki sędzia del. NSA Janina Kosowska Protokolant Marcin Sikorski po rozpoznaniu w dniu 11 sierpnia 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej A. T. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia [...] lutego 2011 r. sygn. akt II SA/Lu 786/10 w sprawie ze skargi A. T. na uchwałę Rady Gminy K. z dnia [...] czerwca 2010 r. nr [...] w przedmiocie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy K. oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 10 lutego 2011 r., sygn. akt II SA/Lu 786/10, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie oddalił skargę A. T. na uchwałę Rady Gminy K. z dnia [...] czerwca 2010 r., nr [...] w przedmiocie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy K.
W uzasadnieniu zaskarżonego wyroku Sąd podał, iż Rada Gminy K. w dniu [...] czerwca 2010 r. podjęła uchwałę Nr [...] w sprawie zatwierdzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy K.
Uchwałę tę zaskarżyła w całości A. T., zarzucając jej naruszenie przepisów: art. 21, art. 31, art. 64 Konstytucji RP, a także art. 28 w związku z art. 9 ust. 4 i art. 10 ust. 1 pkt 1 oraz art. 32 w związku z art. 67 ustawy z dnia 23 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Skarżąca podniosła, iż jest właścicielem nieruchomości rolnych o numerach ewidencyjnych: [...], [...], [...], położonych w M., gmina K., znajdujących się na obszarze oznaczonym w studium uwarunkowań jako M. "A" IVb - G. wczesnośredniowieczne w M. (C/17). Na części tych nieruchomości skarżąca ma wybudowany budynek mieszkalny i wyciąg narciarski w oparciu o ostateczne decyzje o warunkach zabudowy z dnia [...] grudnia 2007 r. i z dnia [...] czerwca 2008 r. Skarżąca podkreśliła, że żadna z decyzji nie została uwzględniona w zatwierdzonym zaskarżoną uchwałą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. Studium, jak wynika z jego części graficznej, przeznacza nieruchomości skarżącej pod tereny leśne oraz zabudowę jednorodzinną, a nie zawiera oznaczeń wskazujących na istniejącą na tych działkach zabudowę zagrodową, budynek mieszkalny i wyciąg narciarski. Interes prawny skarżącej narusza również zapis zawarty w pkt. 2.4.1. Przyrodniczy System Gminy, iż "studium wprawdzie sankcjonuje istniejące, legalnie pobudowane obiekty na tych terenach, jednak głównym celem polityki przestrzennej jest ich maksymalne ograniczenie, a docelowo całkowita likwidacja".
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty