Wyrok NSA z dnia 22 lipca 2011 r., sygn. II OSK 1186/10
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Paweł Miładowski (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Andrzej Gliniecki Sędzia del. WSA Jerzy Siegień Protokolant Elżbieta Maik po rozpoznaniu w dniu 22 lipca 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 17 grudnia 2009 r. sygn. akt IV SA/Wa 1620/09 w sprawie ze skargi Gminy Dywity na postanowienie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 4 sierpnia 2009 r. nr GDDKiA-O/OL-P-1-bs-439-137.1/09 w przedmiocie odmowy uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, wyrokiem z dnia 17 grudnia 2009 r., sygn. akt IV SA/Wa 1620/09, po rozpoznaniu skargi Gminy Dywity na postanowienie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 4 sierpnia 2009 r., nr GDDKiA-O/OL-P-1-bs-439-137.1/09 w przedmiocie odmowy uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, skargę oddalił.
Jak wynika z uzasadnienia wyroku, wnioskiem z dnia 22 czerwca 2009 r. Wójt Gminy Dywity, wystąpił do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad o uzgodnienie projektu planu. Postanowieniem z dnia 3 lipca 2009 r. Nr: GDDKiA-0/OL-P-1-bs-439-137/09, Dyrektor odmówił uzgodnienia przedłożonego projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w bezpośrednim sąsiedztwie wsi Dywity w obrębach geodezyjnych Dywity i Ługwald, Gm. Dywity.
Pismem z dnia 14 lipca 2009 r. Wójt wniósł o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Rozpatrzywszy sprawę ponownie Dyrektor utrzymał w mocy własne postanowienie z dnia 3 lipca 2009 r., podtrzymując sformułowane tam oceny. Organ wskazał, że odmowa uzgodnienia projektu planu nastąpiła z uwagi na:
1. kolizję jego ustaleń z wybranym przez Komisję Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych GDDKiA w Warszawie w dniu 28 czerwca 2007 r. wariantem VI trasy północno - wschodniej obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi krajowej nr 51 i toczące się w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację obwodnicy Olsztyna (ustalenie wariantu przebiegu trasy) - Dyrektor zaznaczył, że po wydaniu przez niego postanowienia z dnia 3 lipca 2009 r., tj. w dniu 16 lipca 2009 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie wydał decyzję ustalającą środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia budowy północno-wschodniej obwodnicy Olsztyna w ciągu dk nr 51, według wariantu VI (fioletowego). W korytarzu północno-wschodniej obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi krajowej nr 51 według wariantu VI zlokalizowane zostały w przedłożonym projekcie planu tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, zabudowy usługowej, tereny dróg wewnętrznych (oznaczone m.in. symbolem 5U, 1UM, 7MN, 8MN, 6MN, 5MN, 4MN, 1KDL, 1KDW, 2KDW, 3KDW));
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty