Wyrok NSA z dnia 24 lutego 2011 r., sygn. II GSK 263/10
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Drachal Sędziowie NSA Małgorzata Korycińska (spr.) Andrzej Kuba Protokolant Marlena Chmielewska po rozpoznaniu w dniu 24 lutego 2011 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. M. Spółki z o.o. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 12 listopada 2009 r. sygn. akt VI SA/Wa 957/09 w sprawie ze skargi A. M. Spółki z o.o. w W. na decyzję Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia [...] lutego 2009 r. nr [...] w przedmiocie świadczeń opieki zdrowotnej oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
I
Wyrokiem objętym skargą kasacyjną Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargę A. M. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia [...] lutego 2009 r. w przedmiocie rozstrzygnięcia konkursu ofert na zawieranie umów o udzielenie świadczeń opieki zdrowotnej.
W uzasadnieniu orzeczenia Sąd podał, że Dyrektor P. Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia ogłosił konkurs ofert o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej - ambulatoryjna opieka specjalistyczna, w zakresie podstawowym: badania rezonansu magnetycznego (MR) na terenie powiatów a., b., b. h., m., s., s., s., s., m. B. i m. S..
Oferta skarżącej zgłoszona na ten konkurs została odrzucona, gdyż zgodnie z § 12 ust. 2 zarządzenia Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 14 października 2008 r., nr 80/2008/DSOZ w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju: ambulatoryjna opieka medyczna, świadczeniodawca udziela ambulatoryjnych świadczeń diagnostycznych kosztochłonnych (ASDK) w zakładzie opieki zdrowotnej, we wskazanej lokalizacji, zgodnej z adresem komórki organizacyjnej określonym w rejestrze zakładów opieki zdrowotnej, według harmonogramu pracy, określonego w załączniku nr 2 do umowy. Natomiast lokalizacja, zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 2 zarządzenia, to budynek lub zespół budynków oznaczonych tym samym adresem, w którym zlokalizowane jest miejsce udzielania świadczeń. W ocenie komisji konkursowej odrzucającej ofertę, analiza załączonego do oferty odpisu z księgi rejestrowej wykazała, że oferent nie posiada komórek organizacyjnych, których adres (miejsce udzielania świadczeń) byłby zgodny z obszarem kontraktowania, na który złożono ofertę, zaś dokumenty i wyjaśnienia oferenta, stanowiące odpowiedź na wezwanie do usunięcia braków formalnych wskazują, że deklarowane przez niego zmiany nie usuną tego braku formalnego. Na powyższą czynność skarżąca wniosła protest, który komisja konkursowa oddaliła, jako bezzasadny.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty