15.12.2010

Wyrok NSA z dnia 15 grudnia 2010 r., sygn. II OSK 1950/09

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Alicja Plucińska-Filipowicz /spr./ Sędziowie sędzia NSA Wiesław Kisiel sędzia del. WSA Małgorzata Masternak-Kubiak Protokolant asystent Kamil Buliński po rozpoznaniu w dniu 15 grudnia 2010 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej K. N. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 29 lipca 2009 r. sygn. akt II SA/Gd 296/09 w sprawie ze skargi K. N. na decyzję Wojewody Pomorskiego z dnia [...] kwietnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie sprzeciwu w sprawie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Gdańsku, 2. zasądza od Wojewody Pomorskiego na rzecz K. N. kwotę 600 (sześćset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

II OSK 1950/09 U z a s a d n i e n i e

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku wyrokiem z dnia 29 lipca 2009 r. po rozpoznaniu skargi K. N. na decyzję Wojewody Pomorskiego z dnia [...] kwietnia 2009 r. utrzymującą w mocy decyzję Starosty Kartuskiego w sprawie sprzeciwu od zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego - oddalił skargę.

W uzasadnieniu wyroku podano, że skarżący pismem z dnia [...] kwietnia 2008 r. doręczonym organowi tego samego dnia, zgłosił zamiar zmiany sposobu użytkowania obiektu położonego w B., przy ul. P. [...] na działce nr [...] stanowiącego budynek magazynowo-składowy na salę konferencyjno-bankietową, pokoje na wynajem /agroturystyka/ i część mieszkalną. Decyzją z dnia [...] stycznia 2009 r. Starosta Kartuski na podstawie art. 71 ust. 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane /Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 ze zm./ wniósł sprzeciw podając w uzasadnieniu, że zamierzona zmiana sposobu użytkowania jest sprzeczna z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego uchwalonego przez Radę Miejską w Żukowie uchwałą z dnia 20 lipca 2006 r. nr XLV/748/2006. Działka na której znajduje się obiekt jest przeznaczona pod tereny zabudowy jednorodzinnej przy czym dla tego terenu funkcją wiodącą i formą użytkową jest zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna wolnostojąca lub bliźniacza lub szeregowa jak też dopuszcza się w obrębie nieruchomości lokalizację do dwóch lokali mieszkalnych, usługi wbudowane lub zespolone z budynkiem mieszkalnym o powierzchni użytkowej do 100m2. Z projektu przedłożonego przez skarżącego wynika, że powierzchnia użytkowa części usługowej wynosi natomiast 234,1 m2. Inwestor przedstawił zaświadczenie Burmistrza Gminy Żukowo wskazujące, że zgodnie z opinią urbanistyczną oraz "zapisem planu" jest dopuszczalna zmiana funkcji budynku na usługowo-mieszkalno-gastronomiczną. Ustalenia planu w pkt. 16.4 umożliwiają powierzchnię użytkową usług w budynku większą niż 100m2 w związku z treścią "Istniejącą zabudowę o gabarytach innych niż ustalenia planu dopuszcza się pozostawić, remontować lub przebudować w zakresie przebudowy dachów. Rozbudowa, dobudowa lub budowa nowych obiektów winna być realizowana zgodnie z ustaleniami planu".

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne