Wyrok NSA z dnia 7 października 2010 r., sygn. II OSK 1517/09
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Bożena Walentynowicz Sędziowie Sędzia NSA Małgorzata Dałkowska-Szary (spr.) Sędzia del. NSA Janina Kosowska Protokolant Marta Romanowska po rozpoznaniu w dniu 07 października 2010r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej "A" od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 1 kwietnia 2009 r., sygn. akt VII SA/Wa 133/09 w sprawie ze skargi "B" na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia (...) listopada 2008 r. znak (...) w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji 1) uchyla zaskarżony wyrok i oddala skargę, 2) zasądza od "B" na rzecz "A" kwotę 300 (słownie: trzysta) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem wydanym w dniu 1 kwietnia 2009 r., sygn. akt VII SA/Wa 133/09, uchylił zaskarżoną przez "B" decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego (GINB) z dnia (...) listopada 2008 r., znak (...) w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji, stwierdził, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się powyższego wyroku i zasądził od GINB na rzecz skarżącego zwrot kosztów postępowania sądowego.
Wyrok ten zapadł w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy:
"B" wystąpił do Wojewody Zachodniopomorskiego z wnioskiem o stwierdzenie nieważności decyzji Starosty Szczecineckiego nr (...) z dnia (...) listopada 2007 r. zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej "A" z siedzibą w G. pozwolenia na budowę i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie z rozbudową istniejącego budynku usługowo-handlowego wraz z wykonaniem infrastruktury technicznej przy ul. (...) w m. S., na terenie działek nr: (...),(...),(...),(...),(...),(...),(...),(...),(...) w obrębie (...).
Skarżący zarzucił tej decyzji, że wydana została z rażącym naruszeniem prawa i że zawiera wadę powodującą jej nieważność z mocy prawa. Zarzucił naruszenie ww. decyzją art. 35 ust. 1 pkt 2 Prawa budowlanego przez niesprawdzenie zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno - budowlanymi, przez co naruszono § 9 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 października 2005 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać telekomunikacyjne obiekty budowlane i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 219, poz. 1864 ze zm., dalej: rozporządzenie Ministra Infrastruktury) oraz przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 ze zm., dalej: Prawo ochrony środowiska) dotyczących przeprowadzania postępowania z zakresu ochrony środowiska. Skarżący podkreślił, że projekt w ogóle nie wskazuje usytuowania konstrukcji wsporczych pod anteny sektorowe i mikrofalowe stacji, a projekt instalacji energetycznych nie określa sposobu zasilania urządzeń stacji w energię elektryczną.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty