Wyrok NSA z dnia 15 stycznia 2010 r., sygn. I FSK 1792/08
Art. 25 Szóstej dyrektywy należy interpretować w ten sposób, że producent rolny, który wydzierżawił lub oddał w najem na długi okres czasu niektóre spośród zasadniczych składników swojego gospodarstwa rolnego, i który przy pomocy pozostałej części tego gospodarstwa prowadzi działalność rolniczą, z tytułu której objęty jest wspólnym systemem ryczałtowym, o którym mowa w powołanym wyżej artykule, nie może objąć tym systemem ryczałtowym wpływów z takiej dzierżawy lub najmu. Obrót z tytułu rzeczonych umów podlega opodatkowaniu na zasadach ogólnych lub w stosownych przypadkach, objęty jest systemem uproszczonym.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Dożynkiewicz, Sędzia NSA Jan Zając, Sędzia del. WSA Tomasz Kolanowski (spr.), Protokolant Anna Rembowska, po rozpoznaniu w dniu 15 stycznia 2010 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 15 lipca 2008 r. sygn. akt III SA/Wa 605/08 w sprawie ze skargi R. A. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 26 listopada 2007 r. nr ... w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie, 2) zasądza od R. A. na rzecz Ministra Finansów kwotę 280 zł (dwieście osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi kasacyjnej jest wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 15 lipca 2008 r., sygn. akt III SA/Wa 605/08, którym Sąd po rozpoznaniu sprawy ze skargi R. A. na interpretację Ministra Finansów z 26 listopada 2007 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług - uchylił zaskarżoną decyzję.
Sąd przedstawiając stan sprawy wskazał, że R. A. wystąpił do Ministra Finansów z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku od towarów i usług. W przedmiotowym wniosku, jak również w kolejnych pismach, Skarżący opisując stan faktyczny, wskazał, że prowadzi gospodarstwo rolne o pow. 6,0724 ha, które nabył od rodziców w 1980 r. na podstawie umowy przekazania. Skarżący zamierza sprzedać część gospodarstwa w postaci wydzielonej działki, dla której brak jest miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Działka wykorzystywana jest na cele rolne. W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, działki Skarżącego znajdują się na terenie oznaczonym symbolem MJ, U - zabudowa mieszkalna jednorodzinna z usługami i MU - tereny preferowane pod zabudowę mieszkaniową. W przyszłości Skarżący planuje dokonać dalszego podziału gospodarstwa i dostawy wydzielonych działek, w nieokreślonej jeszcze ilości w zależności od popytu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
