Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606712)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88745)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35840)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    29.08.2008 Obrót gospodarczy

    Wyrok NSA z dnia 29 sierpnia 2008 r., sygn. I OSK 1303/07

    Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Anna Lech Sędziowie: sędzia del. WSA Jacek Fronczyk sędzia NSA Anna Łukaszewska- Macioch (spr.) Protokolant Anna Krakowiecka po rozpoznaniu w dniu 29 sierpnia 2008 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej J. Ż. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 26 kwietnia 2007 r. sygn. akt IV SA/Gl 1068/06 w sprawie ze skargi J. Ż. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby celnej oddala skargę kasacyjną.

     

    UZASADNIENIE

    Wyrokiem z dnia 26 kwietnia 2007 r. sygn. akt IVSA/Gl 1068/06 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach oddalił skargę J. Ż. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...], nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby celnej.

    W uzasadnieniu wyroku Sąd przedstawił następujący stan faktyczny i ocenę prawną:

    Dyrektor Izby Celnej w K. decyzją z dnia [...] nr [...], na podstawie art. 32 ust. 6 pkt 2 ustawy z dnia 27 czerwca 2003 r. o utworzeniu Wojewódzkich Kolegiów Skarbowych oraz o zmianie niektórych ustaw regulujących zadania i kompetencje organów oraz organizację jednostek organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych (Dz. U. Nr 137, poz. 1302), zwanej dalej "ustawą konsolidacyjną", art. 27 ust. 1, art. 81 ust. 1, ust 1a i ust. 2 ustawy z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej (Dz. U. Nr 72 poz. 802 ze zm.) zwolnił J. Ż. - [...] Izby Celnej w K. ze służby stałej pełnionej w tej Izbie w terminie trzymiesięcznym od daty doręczenia decyzji. W uzasadnieniu decyzji organ podał, że J. Ż. w trybie przewidzianym w art. 32 ustawy konsolidacyjnej otrzymał propozycję przeniesienia do Izby Celnej w P., której przyjęcia odmówił. Zgodnie z art. 32 ust. 6 pkt 2 tej ustawy odmowa przyjęcia propozycji przeniesienia stanowiła podstawę do zwolnienia funkcjonariusza celnego ze służby. Decyzja z dnia [...]. została uchylona ostateczną decyzją Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] nr [...] w zakresie powołanej w niej podstawy prawnej, a w pozostałym zakresie utrzymana w mocy. Po stwierdzeniu nieważności przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach wyrokiem z dnia 4 listopada 2005 r. sygn. akt IV SA/GL 164/04 ww. decyzji ostatecznej z powodu rażącego naruszenia art. 138 § 1 pkt 2 w zw. z art. 15 kpa, Dyrektor Izby Celnej w K. w wyniku ponownego rozpatrzenia sprawy, decyzją z dnia [...] Nr [...] utrzymał w mocy swoją decyzję z dnia [...]. W uzasadnieniu organ wskazał, iż jest poza sporem, że J. Ż. otrzymał propozycję przeniesienia Izby Celnej w B. w trybie art. 32 ustawy konsolidacyjnej, a odmawiając przyjęcia propozycji musiał się liczyć z konsekwencjami w postaci zwolnienia ze służby celnej. Zgodnie bowiem z art. 32 ust. 6 pkt 2 tej ustawy odmowa przyjęcia propozycji nowych warunków zatrudnienia stanowiła podstawę do zwolnienia funkcjonariusza celnego ze służby nie pozostawiając rozstrzygnięcia uznaniu organu administracji. Organ wyjaśnił także, że zastosowanie w niniejszej sprawie art. 32 ustawy konsolidacyjnej spowodowane było sytuacją związaną z planowanym wejściem Polski do Unii Europejskiej, a szczególny charakter przewidzianego w tym przepisie rozwiązania przejawiał się w tym, że ustawodawca wprowadzając tę regulację ograniczył ją do okresu trzymiesięcznego ze względu na ważny interes państwa.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne
    03.12.2009 Obrót gospodarczy
    Wyrok NSA z dnia 3 grudnia 2009 r., sygn. I OSK 520/09
    Czytaj więcej
    28.11.2008 Obrót gospodarczy
    Wyrok NSA z dnia 28 listopada 2008 r., sygn. I OSK 1792/07
    Czytaj więcej
    28.10.2008 Obrót gospodarczy
    Wyrok NSA z dnia 28 października 2008 r., sygn. I OSK 1654/07
    Czytaj więcej
    29.08.2008 Obrót gospodarczy
    Wyrok NSA z dnia 29 sierpnia 2008 r., sygn. I OSK 1274/07
    Czytaj więcej
    04.07.2008 Obrót gospodarczy
    Wyrok NSA z dnia 4 lipca 2008 r., sygn. I OSK 1197/07
    Czytaj więcej
    23.06.2008 Obrót gospodarczy
    Wyrok NSA z dnia 23 czerwca 2008 r., sygn. I OSK 1065/07
    Czytaj więcej
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.