15.04.2008 Obrót gospodarczy

Postanowienie NSA z dnia 15 kwietnia 2008 r., sygn. II GSK 41/08

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Kuba Sędziowie NSA Joanna Kabat-Rembelska (spr.) Małgorzata Korycińska Protokolant Magdalena Rosik po rozpoznaniu w dniu 15 kwietnia 2008 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej M. J. - P. K. S. T. w T. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w R. z dnia 25 października 2006 r. sygn. akt II SA/Rz 685/05 w sprawie ze skargi M. J. - P. K. S. T. w T. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w P. z dnia [...] czerwca 2005 r. nr [...] w przedmiocie zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym postanawia: odrzucić skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w R. wyrokiem z dnia 25 października 2006 r. sygn. akt II SA/Rz 685/05 oddalił skargę M. J. - Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej "T." na decyzję Dyrektora Izby Celnej w P. z dnia [...] czerwca 2005 r. nr [...] w przedmiocie zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym.

Sad orzekał w następującym stanie sprawy.

Dyrektor Izby Celnej w P. decyzją z dnia [...] czerwca 2005 r. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w P. nr [...] z dnia [...] stycznia 2004r. udzielającą M. J. - Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej "T." zezwolenia na jednorazowy przejazd pojazdu nienormatywnego po drogach krajowych.

Organ odwoławczy wskazał, że M. J. nie został obciążony karą pieniężną za przejazd pojazdem nienormatywnym, lecz organ celny I instancji wydał na wniosek strony zezwolenie na przejazd pojazdem nienormatywnym i pobrał opłatę według stawek określonych w art. 13c ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t. j. Dz. U. z 2004 r., Nr 204, poz. 2086). Przekroczenie norm nacisku na osi ustalono na podstawie rzeczywistych pomiarów wykonanych przez uprawnione osoby przy pomocy sprawnego, legalizowanego urządzenia, po uwzględnieniu maksymalnych wielkości błędów. Uczestniczący w pomiarach kierowca pojazdu został zapoznany z wynikami pomiarów i złożył podpisy w pkt 10 protokołów nr 379 i nr 389 z adnotacjami "bez uwag". Fakt, że dwa kolejne pomiary tego samego pojazdu dały różne wyniki świadczy o tym, że przewoźnik podjął działania w celu dostosowania parametrów pojazdu do norm obowiązujących na polskich drogach.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne