11.05.2007 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 11 maja 2007 r., sygn. I OSK 832/06

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Wojciech Chróścielewski (spr.) Sędziowie NSA Izabella Kulig - Maciszewska Elżbieta Stebnicka Protokolant Aleksandra Żurawicka po rozpoznaniu w dniu 11 maja 2007 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej L. Sp. z o.o. Spedycja i Transport Międzynarodowy od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 20 grudnia 2005 r. sygn. akt IV SA/Po 32/04 w sprawie ze skargi L. Sp. z o.o. Spedycja i Transport Międzynarodowy na decyzję Dyrektora Izby Celnej w [...] z dnia [...] nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej 1) uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Poznaniu, 2) zasądza od Dyrektora Izby Celnej W [...] na rzecz L. Sp. z o.o. Spedycja i Transport Międzynarodowy kwotę 220 zł (dwieście dwadzieścia) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 20 grudnia 2005 r., IV SA/Po 32/04, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu oddalił skargę L. Sp. z o.o. Spedycja i Transport Międzynarodowy na decyzję Dyrektora Izby Celnej w [...] z dnia 27 stycznia 2003 r. nr 11-WPPC-578-410/2002 w przedmiocie kary pieniężnej. Wyrok ten został wydany w następujących okolicznościach sprawy. Naczelnik Urzędu Celnego w [...] decyzją z dnia 19 września 2002 r. na podstawie art. 13 ust. 2a i 2b oraz art. 40b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2000 r., nr 71, poz. 838 ze zm.) w zw. z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. nr 98, poz. 602 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. nr 44, poz. 432) obciążył Spółkę L. karą pieniężna w wysokości 720 zł za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia. Karę nałożono na podstawie kontroli przeprowadzonej w dniu 19 września 2002 r. Decyzja ta została utrzymana w mocy decyzją Dyrektora Izby Celnej w [...] z dnia [...] W uzasadnieniu stwierdzono, że kara została nałożona po przeprowadzeniu pomiaru dynamicznego obciążenia osi pojazdu o nr rej. KBA549U/SMIT303 należącego do skarżącej Spółki i stwierdzeniu przekroczenia na drugiej osi pojazdu dopuszczalnych norm nacisku określonych w rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 1 kwietnia 1999 r. Waga, na której dokonano pomiaru posiadała ważne świadectwo legalizacji.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne