22.08.2007 Obrót gospodarczy

Wyrok NSA z dnia 22 sierpnia 2007 r., sygn. I OSK 1291/06

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Małgorzata Jaśkowska Sędziowie sędzia NSA Joanna Banasiewicz sędzia NSA Małgorzata Pocztarek (spr.) Protokolant Anna Krakowiecka po rozpoznaniu w dniu 22 sierpnia 2007 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej ZTE R. Sp. z o.o. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 10 maja 2006 r. sygn. akt IV SA/Po 1206/04 w sprawie ze skargi ZTE Radom Sp. z o.o. w R. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w R. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu wyrokiem z dnia 10 maja 2006 r. sygn. akt IV SA/Po 1206/04, oddalił skargę ZTE R. Sp. z o.o. z siedzibą w R., wniesioną na decyzję Dyrektora Izby Celnej w R. z dnia [...] nr [...], w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej.

Z uzasadnienia zaskarżonego wyroku wynika, że Dyrektor Izby Celnej w R., decyzją z dnia [...] nr [...], po rozpoznaniu odwołania ZTE R. Sp. z o.o. z siedzibą w R. od decyzji Naczelnika Urzędu Celnego w O. z dnia [...] nr [...], o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 720 zł, na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 k.p.a., art. 13 ust. 2 pkt 3, ust. 2a i 2b, art. 40 b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 71, poz. 838 ze zm.), § 4 i § 5 ust. 4 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 1999 r. Nr 44, poz. 432) - utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.

W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, że dnia 28 listopada 2002 r. o godz. 1114 na przejściu granicznym w O., przeprowadzona została kontrola w zakresie ważenia i nacisku na osie pojazdu typu MAN o nr rej. [...] wraz z przyczepą typu ZREMB o nr rej. [...], należącego do ZTE R. Sp. z o. o. z siedzibą w R., kierowanego przez M. K.. W wyniku kontroli ustalono, że o 0,75 kN przekroczony został dopuszczalny nacisk na drugą oś pojazdu (protokół nr [...]). Na protokole odnotowana została przez kierowcę pojazdu uwaga "Po zważeniu na wadze osiowej stwierdzono przeciążenie osi ciągnionej - nie pozwolono ponownie zważyć samochodu. Nadmieniam, że ładunki z G. wcześniej o większej wadze ogólnej nie było problemem z przeciążeniem. Nadmieniam, że ładunek rozłożony na samochodzie jak poprzednio". Pojazd zakwalifikowany został jako nienormatywny, nieposiadający stosownego zezwolenia.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne