Wyrok NSA z dnia 3 października 2005 r., sygn. II GSK 163/05
1. Odróżnić należy uczniów uczących się niemieckiego języka obcego od uczniów uczących się niemieckiego języka jako języka mniejszości narodowej, do której należą.
2. Wniosek, o którym mowa w par. 13 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 marca 1992 r. w sprawie organizacji kształcenia umożliwiającego podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych /Dz.U. nr 34 poz. 150/, mógł być złożony ustnie lub na piśmie, albowiem przepis nie przewiduje szczególnej formy złożenia wniosku. Fakt złożenia takiego wniosku nie stanowił podstawy do wliczenia uczniów narodowości polskiej do grupy uczniów narodowości niemieckiej, uczącej się języka ojczystego, i wykazania ich w sprawozdaniu do Głównego Urzędu Statystycznego jako uczniów tej mniejszości narodowej.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu w dniu 3 października 2005 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Miasta i Gminy O. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 18 kwietnia 2005 r. III SA/Wa 1785/04 w sprawie ze skargi Miasta i Gminy O. na decyzję Ministra Finansów z dnia 29 lipca 2004 r. w przedmiocie subwencji z budżetu państwa - oddala skargę kasacyjną; (...).
UZASADNIENIE
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 18 kwietnia 2005 r. III SA/Wa 1785/04 oddalił skargę Miasta i Gminy O. na decyzję Ministra Finansów z dnia 29 lipca 2004 r. w przedmiocie zwrotu nadpłaconej kwoty części subwencji oświatowej za rok 2002, z następującym uzasadnieniem.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty