Postanowienie NSA z dnia 21 marca 2002 r. sygn. II SA 2213/01
W orzecznictwie Naczelnego Sądu Administracyjnego utrwalona jest zasada, że brak niektórych elementów w akcie nie pozbawia go charakteru decyzji, jeżeli zawiera co najmniej oznaczenie organu, oznaczenie strony, rozstrzygnięcie sprawy oraz podpis osoby upoważnionej do jego wydania. Innymi słowy treść, a nie forma przesądza o tym, czy dany akt jest decyzją administracyjną jednak pod warunkiem, że zawiera w/w minimum elementów niezbędnych do zakwalifikowania go jako decyzji.
Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie po rozpoznaniu w dniu 21 marca 2002 r. na rozprawie sprawy ze skargi Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Sp. z o.o. w Policach na pismo Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 3 lipca 2001 r. Nr UZP/DP/DEC w przedmiocie zatwierdzenia trybu zamówienia z wolnej ręki postanawia odrzucić skargę.
Uzasadnienie
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Szczecinie (ZKM) wystąpił 14 marca 2001 r. do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (UZP) z wnioskiem o zatwierdzenie trybu zamówienia publicznego z wolnej ręki na usługi przewozowe komunikacją autobusową zastępczą za tramwaj, dla Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Klonowica" Sp. z o.o. w Szczecinie i Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Dąbie" Sp. z o.o. w Szczecinie - jednoosobowych spółek Gminy Miasta Szczecin. Wystąpienie motywowane było koniecznością zorganizowania zastępczej komunikacji autobusowej na wyłączonym z ruchu w związku z budową wiaduktu, tramwajowym odcinku drogi.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty