Wyrok NSA z dnia 6 grudnia 2001 r., sygn. II SA 2651/00
Decyzja cofająca koncesję nie jest decyzją uznaniową, lecz tzw. decyzją związaną, którą organ administracji publicznej ma obowiązek podjąć.
Innymi słowy, w następstwie ustalenia faktu niedotrzymania przez skarżących warunków koncesji i naruszenia przepisów ustawy z dnia 2 sierpnia 1997 r. o warunkach wykonywania międzynarodowego transportu drogowego /Dz.U. nr 106 poz. 677 ze zm./, organ koncesyjny nie mógł nie podjąć innej decyzji, jak tylko cofnąć koncesję.
Naczelny Sąd Administracyjny, po rozpoznaniu sprawy ze skargi Piotra S. i Wacława F. wspólników S.C. "S" na decyzję Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 8 września 2000 r. (...) w przedmiocie cofnięcia koncesji na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego - oddala skargę.
UZASADNIENIE
Decyzją z dnia 8 września 2000 r. (...), wydaną na podstawie art. 13 ust. 1 pkt 2 i 5 ustawy z dnia 2 sierpnia 1997 r. o warunkach wykonywania międzynarodowego transportu drogowego /Dz.U. nr 106 poz. 677 ze zm./, Minister Transportu i Gospodarki Morskiej, po ponownym rozpatrzeniu sprawy na wniosek Piotra S. i Wacława F. - wspólników spółki cywilnej "S" z siedzibą w Z. /skarżący/, utrzymał w mocy swoją decyzję z dnia 12 lipca 2000 r. (...) cofającą koncesję na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego, na potwierdzenie której wydano blankiet o nr T-316892, a którą objęto pojazd marki VOLVO o numerze rejestracyjnym (...).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty