Wyrok NSA z dnia 11 czerwca 2002 r., sygn. II SA 14/01
Koncesjonowaniu podlega "wykonywanie międzynarodowego, zarobkowego transportu drogowego (...)", zatem każdy przewóz tego typu wiążący się z przekroczeniem granicy należy łączyć z obowiązkiem posiadania przez przedsiębiorcę koncesji, obejmującej zasięgiem zarówno kraj, do którego realizowany jest przewóz, jak również kraj, z którego dokonuje się przewozu do Polski.
W rozumieniu art. 3 pkt 7 ustawy z dnia 2 sierpnia 1997 r. o warunkach wykonywania międzynarodowego transportu drogowego /Dz.U. nr 106 poz. 677/ przewozem okazjonalnym jest przewóz osób, który nie stanowi regularnej międzynarodowej komunikacji autobusowej albo przewozu wahadłowego /też dotyczącego przewozu osób/.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi Adama G. - Firmy Handlowej "G." w W. na decyzję Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 28 listopada 2000 r. (...) w przedmiocie cofnięcia koncesji na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego - oddala skargę.
UZASADNIENIE
Minister Transportu i Gospodarki Morskiej, określany dalej skrótem Minister TiGM, decyzją z dnia 28 listopada 2000 r. (...) utrzymał w mocy swoją wcześniejszą decyzję z dnia 16 maja 2000 r. (...), którą na podstawie art. 13 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 2 sierpnia 1997 r. o warunkach wykonywania międzynarodowego transportu drogowego /Dz.U. nr 106 poz. 677 ze zm./ cofnął Adamowi G. prowadzącemu działalność gospodarczą pod nazwą Firma Handlowa "G." z siedzibą w W., koncesję na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego w zakresie przewozu rzeczy, o numerze blankietu T-44167, wydaną 21 maja 1997 r. na pojazd marki Iveco o numerze rejestracyjnym (...).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty