Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606708)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88729)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35839)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    29.01.1999 Podatki

    Wyrok NSA z dnia 29 stycznia 1999 r., sygn. I SA/Wr 1590/97

    1. Jeżeli ustawodawca nakazuje podatnikom grupować przychody i koszty ich uzyskania w celu ustalenia dochodu z poszczególnych źródeł przychodów, limit wydatków na reprezentację i reklamę prowadzoną w sposób niepubliczny określony w art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /t.j. Dz.U. 1993 nr 90 poz. 416 ze zm./, które mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu w części nie przekraczającej 0,25 procent przychodu - musi być ustalany odnośnie do przychodu ze źródła, którego te wydatki dotyczą tzn. z działalności gospodarczej. Nie można zatem zgodzić się ze stanowiskiem, że limit ten powinien być ustalany z uwzględnieniem całości osiągniętych przez podatnika przychodów w trakcie roku podatkowego.

    2. Wydatki poniesione na kampanię reklamową w postaci wysłania 50.000 listów reklamowych do losowo wybranych osób nie mogą zostać zaliczone do kosztów reklamy prowadzonej w inny publiczny sposób. Reklama jest prowadzona w sposób publiczny gdy może być dostępna /dostrzegalna/ przez nieokreśloną liczbę osób czyli jej odbiorcami może być potencjalnie nieograniczony, anonimowy krąg osób. Prowadzenie zatem reklamy w sposób zakrojony na szeroka skalę, lecz adresowany do określonej, nie anonimowej liczby odbiorców, znanych z imienia, nazwiska i adresu zamieszkania - nie spełnia kryterium uznania jej za prowadzoną w sposób publiczny.

    UZASADNIENIE

    Urząd Skarbowy na skutek złożenia przez Zbigniewa J. żądania skierowania na drogę postępowania podatkowego sprawy objętej wynikiem kontroli z dnia 11 grudnia 1995 r. wydanego przez Inspektora Kontroli Skarbowej Urzędu Kontroli Skarbowej, decyzją z dnia 7 października 1996 r. ustalił Zbigniewowi J. z tytułu świadczenia usług turystycznych zobowiązania w podatku obrotowym za okres od 1 stycznia 1993 r. do 4 lipca 1993 r. w kwocie 251.064.000 zł /przed denominacją/ oraz ustalił zobowiązanie w podatku dochodowym od osób fizycznych za 1993 r. w kwocie 459.721.000 zł /przed denominacją/, a także zryczałtowany podatek dochodowy w kwocie 209.872.000 /przed denominacją/ od otrzymanych odsetek od udzielonej pożyczki.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Informator dla klientów biur rachunkowych – kalendarium wydarzeń – grudzień 2025 r.
    • PIT
    • CIT/PIT - przepisy wspólne
    • Czy rejestracja samochodu przed 1 stycznia 2026 r. może uchronić przed niższymi odpisami amortyzacyjnymi – wyjaśnienia MF
    • Jak rozliczać koszty na przełomie lat w pkpir
    • USTAWA z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych Art./§ 23
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.