Wyrok NSA z dnia 6 grudnia 1999 r., sygn. II SA 1513/99
1. Wprowadzenie dodatkowych elementów do gier losowych w postaci "elementu wiedzy" lub "zręczności" mających stworzyć pozory braku losowości, a które nie mają istotnego wpływu na warunki uprawniające do odbioru nagrody, nie pozbawia znamion ustawowych gry losowej /zależności wyniku gry od przypadku/.
2. Nabywanie kart rabatowych upoważniających do kupna towarów z rabatem, ulgą lub w innych formach premiowanie w sieci placówek handlowych i usługowych, zgodnie z regulaminem, było jednocześnie nabyciem prawa do uczestnictwa w organizowanych konkursach w zależności od wartości nabytych towarów /karta srebrna, karta złota/.
Zatem uczestnictwo w powyższych konkursach, loteriach promocyjnych niewątpliwie należało łączyć z nabywaniem towarów i usług - cel tej działalności był marketingowy, a właśnie głównym celem loterii promocyjnych jest zwiększenie sprzedaży towarów i usług i wzrost zysków podmiotów prowadzących tego rodzaju działalność.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu sprawy ze skargi Spółki w P. na decyzję Ministra Finansów z dnia 10 czerwca 1999 r. (...) w przedmiocie rozstrzygnięcia o grze losowej - oddala skargę.
UZASADNIENIE
Zaskarżoną decyzją z dnia 10 czerwca 1999 r. (...) Minister Finansów na podstawie art. 127 par. 3 oraz art. 138 par. 1 ust. 1 Kpa oraz w związku z art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 29 lipca 1992 r. o grach losowych i zakładach wzajemnych /Dz.U. 1998 nr 102 poz. 650 ze zm./ po rozpatrzeniu wniosku Spółki z o.o. z siedzibą w P. - postanowił utrzymać w mocy decyzję Ministra Finansów z dnia 21 kwietnia 1999 r. (...) rozstrzygającą, że urządzane przez Spółkę konkursy wiedzowe wyczerpują ustawowe znamiona gry losowej - loterii promocyjnej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty