Wyrok NSA z dnia 21 listopada 1996 r., sygn. I SA 336/96
Publiczny zakład opieki zdrowotnej może uzyskać koncesję na prowadzenie apteki ogólnodostępnej tylko wtedy, gdy statut zakładu, zatwierdzony przez podmiot, który go utworzył, przewiduje prowadzenie takiej apteki jako wyodrębnioną działalność gospodarczą w jednej z form gospodarki pozabudżetowej, o jakich mowa w art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 5 stycznia 1991 r. - Prawo budżetowe /Dz.U. 1993 nr 72 poz. 344 ze zm./, oraz po spełnieniu warunków przewidzianych w ustawie z dnia 10 października 1991 r. o środkach farmaceutycznych, materiałach medycznych, aptekach, hurtowniach i nadzorze farmaceutycznym /Dz.U. nr 105 poz. 452 ze zm./.
Naczelny Sąd Administracyjny oddalił na podstawie art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368/ skargę dyrektora Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego w K. na decyzję Krajowego Inspektora Farmaceutycznego z dnia 25 stycznia 1996 r. w przedmiocie odmowy wydania koncesji na prowadzenie apteki ogólnodostępnej.
UZASADNIENIE
Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w (...) decyzją nr FAKI/BK/9211/29/94 z dnia 28 lipca 1995 r., po rozpoznaniu wniosku Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego w K., na podstawie art. 33 ust. 4 i 6 oraz art. 35 ustawy z dnia 10 października 1991 r. o środkach farmaceutycznych, materiałach medycznych, aptekach, hurtowniach i nadzorze farmaceutycznym /Dz.U. nr 105 poz. 452 ze zm./ w związku z art. 20 i 22a ustawy z dnia 23 grudnia 1988 r. o działalności gospodarczej /Dz.U. nr 41 poz. 324 ze zm./, nie udzielił koncesji na prowadzenie apteki na bazie apteki szpitalnej Wojewódzkiego
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty