Wyrok NSA z dnia 23 lutego 1995 r., sygn. SA/Sz 7/95
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków na reklamę w wysokości nie przekraczającej 0,25 procent przychodu wymaga udokumentowania tych wydatków w sposób określony w par. 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15 stycznia 1991 r. w sprawie zasad prowadzenia rachunkowości /Dz.U. nr 10 poz. 35 ze zm./.
oddala skargę.
UZASADNIENIE
Bogdan M. prowadził w 1992 r. działalność gospodarczą w zakresie obrotu paliwami płynnymi, a przychody z tej działalności opodatkowane były na zasadach ogólnych.
W dniach 3-19 listopada 1993 r. w przedsiębiorstwie podatnika przeprowadzona została kontrola przez Urząd Kontroli Skarbowej, która wykazała m.in. nieprawidłowe rozliczenie kosztów uzyskania przychodów. Bogdan M. wykazał w kosztach stanowiących koszty uzyskania przychodu wydatki dot. zakupu artykułów przemysłowych i alkoholu, zakwalifikowane do kosztów reklamy i reprezentacji w kwocie 30.842.000 zł.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty