W jaki sposób wystawić korektę do faktury korygującej
PROBLEM
Wystawiliśmy klientowi korektę faktury ze względu na dokonany przez niego zwrot towaru. Następnie klient zgłosił wadę niektórych nabytych w naszym sklepie rzeczy. Uznaliśmy reklamację i przyjęliśmy wadliwy towar. Obecnie mamy zamiar wystawić ponowną korektę faktury w związku z uznaniem reklamacji kolejnego towaru. Czy w zaistniałej sytuacji powinniśmy korygować fakturę pierwotną czy fakturę korygującą?
RADA
W sytuacji, w której podatnik kilkukrotnie wystawia faktury korygujące w odniesieniu do tej samej transakcji, kolejna faktura korygująca powinna odnosić się również bezpośrednio do poprzedniej skorygowanej faktury. W szczególności nie jest tak, że kolejny raz wystawiając fakturę korygującą (niezależnie od ilości takich faktur wystawionych w odniesieniu do danej transakcji), podatnik odnosił się będzie wyłącznie do faktury pierwotnej dokumentującej taką sprzedaż i wyłącznie ją korygował (tj. odnosił się wyłącznie do pierwszej faktury dokumentującej daną czynność opodatkowaną).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty