15.01.2012 Podatki

Czy trzeba zapłacić VAT z faktur omyłkowo wystawionych, niewprowadzonych do obrotu

Pracownik spółki przypadkowo wypisał kilka faktur dokumentujących tę samą transakcję. Ze względu na to, że były one wypisane błędnie, nie zostały przekazane kontrahentowi, który otrzymał wyłącznie jedną fakturę poprawnie dokumentującą wykonaną czynność. Jednocześnie przez nieuwagę faktury te nie zostały zniszczone - leżały w szufladzie pracownika, który je wystawił. W trakcie kontroli podatkowej urzędnicy natknęli się na wspomniane dokumenty. Przy tej okazji dowiedzieliśmy się, że podatek od towarów i usług wykazany na tych fakturach musimy zapłacić. Czy możemy się w jakiś sposób bronić? Nikt nie miał zamiaru oszukać Skarbu Państwa ani wyłudzić żadnego podatku - faktury nigdy nie zostały użyte ani zaksięgowane zarówno przez nas, jak i innego podatnika.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne