Kiedy odpisywanie materiałów i towarów bezpośrednio w koszty jest dopuszczalne i jak to wpływa na ustalanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy
Prowadzę działalność produkcyjną (produkcja ciasta). Od 2012 r. będę prowadził księgi handlowe. Rozważam pominięcie w księgach rachunkowych ewidencji magazynowej materiałów. W zamian za to materiały byłyby odpisywane w koszty w momencie zakupu, a następnie, nie później niż na dzień bilansowy, inwentaryzowane i wyceniane oraz dokonywana byłaby korekta kosztów o wartość ustalonego stanu.
PROBLEM
1. Czy takie rozwiązanie z punktu widzenia ustawy o rachunkowości jest prawidłowe?
2. Jakie skutki w ustalaniu zaliczek miesięcznych na podatek dochodowy od osób fizycznych spowoduje przyjęcie takiego sposobu ewidencji materiałów?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się