Jak rozliczyć zakup i amortyzację środka trwałego, gdy sfinansowanie ze środków UE nastąpiło kilka miesięcy później

Zakupujemy środki trwałe współfinansowane ze środków UE. Dofinansowanie otrzymamy w formie refundacji w wysokości 50% poniesionych wydatków. W kwietniu i maju zakupiliśmy maszyny i urządzenia z własnych środków finansowych. Dofinansowanie do nich otrzymamy dopiero w sierpniu. Wartość sfinansowana z UE nie stanowi kosztów uzyskania przychodu. Jak więc ustalić wartość amortyzacji bilansowej i podatkowej przed otrzymaniem środków finansowych z UE, a jak po? Czy po wpływie środków z UE na nasz rachunek bankowy należy skorygować amortyzację za miesiące poprzedzające miesiąc otrzymania refundacji, wydzielając część sfinansowaną ze środków UE? Czy należy to skorygować w bieżącym miesiącu?

problem

rada

Otrzymanie dotacji po dokonaniu zakupu środka trwałego i rozpoczęciu amortyzacji nie powoduje konieczności korekty kosztów amortyzacji w okresach wcześniejszych (tj. przed datą otrzymania dotacji). W miesiącu otrzymania dotacji należy zmniejszyć bieżące koszty uzyskania przychodów o taką kwotę (część) dotychczasowych odpisów amortyzacyjnych, w jakiej proporcji pozostaje kwota otrzymanej na dany środek trwały dotacji do wysokości wartości początkowej tego środka. Szczegóły wraz z ewidencją księgową odpisów amortyzacyjnych od sfinansowanego ze środków UE środka trwałego - w uzasadnieniu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne