Jak ująć w księgach rachunkowych utrzymanie domeny internetowej

Nasza spółka posiada firmową stronę internetową. W związku z tym corocznie płacimy za utrzymanie domeny (adresu internetowego) na płatnym serwerze zewnętrznym. Otrzymana faktura na kwotę 600 zł netto dotyczy utrzymania domeny w okresie od sierpnia 2010 r. do lipca 2011 r. Jak prawidłowo ująć takie koszty pod względem rachunkowym i podatkowym?

problem

rada

Co do zasady, wydatek taki powinien być w księgach rachunkowych odpisywany w koszty sukcesywnie każdego miesiąca, w wysokości 1/12 poniesionych wydatków. Jeżeli jednak w ocenie jednostki wydatek nie jest istotny, może ona nie rozliczać kosztów w czasie i dokonać jednorazowego odpisu w koszty. Ujmowanie w kosztach podatkowych będzie uzależnione od sposobu ujęcia tych kosztów w księgach rachunkowych. Szczegóły - w uzasadnieniu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne