Kiedy pracownik jest zobowiązany do zwrotu kosztów szkolenia odbytego na podstawie skierowania pracodawcy
Nasz pracownik został skierowany na szkolenie menedżerskie o łącznej wartości 6 tys. zł. Szkolenie trwało miesiąc i było zakończone egzaminem, którego koszt wynosił 1,5 tys. zł. W 2 dni po zakończeniu szkolenia i uzyskaniu certyfikatu nasz pracownik złożył wypowiedzenie umowy o pracę. Kierując pracownika na szkolenie menedżerskie, nie podpisaliśmy z nim żadnej umowy dotyczącej podnoszenia kwalifikacji. Nie określiliśmy też kwestii zwrotu poniesionych kosztów w przypadku odejścia pracownika z pracy. Czy w tej sytuacji możemy domagać się od pracownika zwrotu kwoty 7,5 tys. zł, uzasadniając żądanie tym, że jako pracodawca nie zyskaliśmy na podniesieniu jego kwalifikacji?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się