Jak ująć w księgach rachunkowych wypłatę na rzecz byłego pracownika odszkodowania z tytułu umowy o zakazie konkurencji

Na mocy podpisanej umowy o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy nasza spółka zobowiązana jest do wypłaty na rzecz byłego pracownika odszkodowania w 12 miesięcznych ratach. Czy wypłacone kwoty dla celów opodatkowania oraz oskładkowania należy traktować na takich samych zasadach jak normalne wynagrodzenie? Czy w sytuacji gdy z powodu opóźnienia w wypłacie kwotę odszkodowania powiększamy o należne odsetki, to do celów podatkowych traktujemy je tak jak należność główną? W jaki sposób należy ująć w księgach rachunkowych spółki powyższe kwoty?

PROBLEM

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne