1. Jak ustalać ceny przy użyciu metody „koszt plus”
Powinnam sporządzić dokumentację cen transferowych. W związku z tym proszę o odpowiedź na poniższe pytania:
PROBLEM
1. Czy dokumentacja dotycząca cen transferowych powinna obejmować ceny na wyroby i usługi, które sprzedajemy do jednostki powiązanej? Czy powinna dotyczyć również tych, które kupujemy od jednostki powiązanej?
2. Ceny sprzedaży naszych produktów (towarów i usług) do jednostki powiązanej, jak również do odbiorców tzw. zewnętrznych, kalkulujemy jednakowo, tzn. w kalkulacji ujmujemy obok kosztu wytworzenia (koszty bezpośrednie i wydziałowe) koszty sprzedaży, koszty ogólnozakładowe (zarządu) i odpowiedni narzut zysku. Według metody rozsądnej marży (koszt plus) cenę sprzedaży ustala się na poziomie odpowiadającym sumie kosztów bezpośrednich i pośrednich bez kosztów ogólnozakładowych (zarządu). Czy to znaczy, że kalkulując cenę sprzedaży produktu dla jednostki powiązanej, nie powinniśmy obciążać jej kosztami ogólnozakładowymi (zarządu)? Jak uzasadnić stosowanie innej marży wobec jednostek niepowiązanych?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty