17.04.2007 Podatki

1. Czy koszt wystawy jest kosztem reklamy

Czy wydatki związane z organizacją wystawy towarów handlowych dla zaproszonych, przyszłych lub obecnych, klientów firmy stanowią w całości koszty reklamy, czy też koszty reprezentacji? Są to wydatki poniesione na wynajęcie sali, poczęstunek uczestników, materiały (foldery).

problem

rada

Wystawa towarów handlowych to nic innego jak rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach i wartości. Jest to więc reklama lub informacja handlowa stanowiąca w pełni koszt podatkowy. Poniesiony wydatek należy rozpatrywać indywidualnie, uwzględniając cel i charakter zorganizowanej wystawy oraz działania, które w związku z nią miały miejsce. Zaliczenie wydatków na poczęstunek do kosztów obciążone jest ryzykiem sporu z organami podatkowymi. Szczegóły przedstawiamy w uzasadnieniu.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty