3. Jak kwalifikować koszty utrzymania byłej nieruchomości socjalnej
Firma w latach 80. zakupiła nieruchomość nad morzem i wybudowała tam ośrodek wypoczynkowy. Przez wiele lat służył pracownikom przedsiębiorstwa. W połowie lat 90. część terenu wraz z głównym budynkiem została sprzedana. Została niewielka działka z budynkiem po stołówce. Początkowo zamierzano zaadaptować ten obiekt do celów socjalnych. Jednak ostatecznie przed trzema laty firma postanowiła sprzedać tę nieruchomość. Od kilku lat ponosimy koszty jej utrzymania, takie jak podatek od nieruchomości, opłata wieczystego użytkowania, stałe opłaty za energię elektryczną itp. Jak zakwalifikować te koszty, czy stanowią koszty dla naliczenia podatku? Czy po sprzedaży nieruchomości powinniśmy przekazać środki na fundusz socjalny? Proszę o przykład księgowania.
problem
rada
Wymienione koszty stanowią koszty działalności podstawowej (koszty ogólne) przedsiębiorstwa. Podatkowo wydatki te będą stanowić koszty uzyskania przychodów. Po sprzedaży nieruchomości uzyskane środki będą stanowić przychód przedsiębiorstwa. Nie powstanie obowiązek przekazania ich na fundusz socjalny.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty