17.01.2007 Rachunkowość firm

3. Reprezentacja i reklama w księgach rachunkowych

Koszty reprezentacji i reklamy są kosztami podstawowej działalności operacyjnej każdej jednostki. Ewidencjonuje się je zatem na koncie zespołu 4 „Koszty według rodzajów” jako „Pozostałe koszty”. W związku z tym, że konto „Pozostałe koszty” obejmuje koszty o różnym charakterze, celowe jest wyodrębnienie w ramach ewidencji analitycznej kosztów reprezentacji i reklamy. Ponieważ od 2007 r. zrezygnowano z dotychczasowego rozróżnienia reklamy publicznej (która przed 2007 r. była w całości zaliczana do kosztów uzyskania przychodu) i niepublicznej (która przed 2007 r. jedynie w części - tj. 0,25% przychodów - zaliczana była do kosztów uzyskania przychodu), ewidencja analityczna nie musi już uwzględniać limitowania kosztów reklamy w zależności od wysokości przychodów. Od 1 stycznia 2007 r. obciążenie:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne