1. Reprezentacja i reklama w podatkach dochodowych
Zmartwieniem podatników do końca 2006 r. były trudne do ustalenia kryteria podziału na reklamę publiczną i niepubliczną. Od 2007 r. zastąpił je kłopot z ustaleniem, gdzie leży granica pomiędzy wydatkami o charakterze reprezentacyjnym a wydatkami związanymi ogólnie z funkcjonowaniem firmy. Nadal bowiem przepisy podatkowe nie precyzują tych pojęć. Nie zawierają własnej definicji reprezentacji. W związku z tym pozostaje skorzystać z definicji zawartej w słowniku języka polskiego. Przywołuje ją także orzecznictwo sądowe i interpretacje urzędowe.
„Słownik języka polskiego” (wyd. PWN, Warszawa 2003) określa, że reprezentacja to: okazałość, wytworność (wystawność) w czyimś sposobie życia, związana ze stanowiskiem lub pozycją społeczną.
Powszechnie przyjmowana interpretacja pojęcia „reprezentacja” jest bardzo zbliżona do tego, jakie zostało przedstawione w informacji, nr II USpbI/1/413/69/04/BB, udzielonej 28 grudnia 2004 r. przez II Urząd Skarbowy w Białymstoku:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty