02.01.2007 Kadry i płace

2. Jakie dofinansowanie należy się do wynagrodzenia z tytułu zatrudniania osoby niepełnosprawnej

Jesteśmy firmą zatrudniającą 18 osób. W styczniu 2007 r. zatrudniliśmy pracownika z II grupą inwalidztwa (umiarkowanym stopniem niepełnosprawności) na 1/4 etatu z wynagrodzeniem miesięcznym 250 zł. Jest on już zatrudniony na 3/4 etatu z wynagrodzeniem 1800 zł w innym zakładzie pracy. Jednocześnie pracownik ten pobiera rentę. Czy musimy płacić składki na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i zdrowotne za tego pracownika? Czy otrzymamy dofinansowanie do wynagrodzenia z tytułu zatrudniania osoby niepełnosprawnej? I jak powinno wyglądać zgłoszenie do ZUS tego pracownika?

problem

rada

Są Państwo zobowiązani do pobierania składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne od wypłacanego pracownikowi wynagrodzenia. Pracownik ten powinien zostać zgłoszony do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego na dokumencie ZUS ZUA z kodem 01 10 22. W Państwa przypadku będzie istniała możliwość sfinansowania składki na ubezpieczenie emerytalne przez PFRON i budżet państwa. Po spełnieniu określonych warunków mogą Państwo również otrzymać dofinansowanie do wynagrodzenia z PFRON.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty