Czy obciążenie kosztami w związku z nienależycie wykonaną umową jest opodatkowane
Jesteśmy firmą świadczącą m.in. usługi międzynarodowego transportu drogowego. Podczas wykonywania jednej z usług przewozu w nocy na parkingu z naczepy została skradziona duża część ładunku będącego własnością zleceniodawcy usługi. Ponieważ jesteśmy ubezpieczeni od takich zdarzeń, to za skradziony ładunek otrzymamy ubezpieczenie od firmy asekuracyjnej. Pomiędzy nami a zleceniodawcą istnieje różnica zdań co do sposobu rozliczenia poniesionej straty przez zleceniodawcę, czyli właściciela skradzionego towaru. Właściciel uważa, że najlepszą formą rozliczenia tej straty jest wystawienie dla naszej firmy faktury VAT na wartość skradzionego towaru. Naszym zdaniem nie jest to dobra forma. Trudno bowiem uznać to zdarzenie za jakąkolwiek formę sprzedaży mogącej być dokumentowaną fakturą VAT. Jaka forma obciążenia nas przez zleceniodawcę jest w takim przypadku prawidłowa? Jakie skutki w VAT i podatku dochodowym rodzi to zdarzenie u nas, czyli w firmie transportowej, i u zlecającego wykonanie usługi?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty