Jak rozliczyć reklamacje usługi wykonywanej poza granicami
Spółka nasza wykonuje usługi uszlachetniania poza granicami Polski, na terenie Niemiec (m.in. czyścimy odlewy). Wystawiamy faktury sprzedaży, wyceniając po średnim kursie NBP. Zdarza się, iż kontrahent niemiecki, reklamując wykonaną usługę, wystawia dla nas tzw. obciążenie (odlewy do nas nie wracają), na podstawie którego my pomniejszamy sprzedaż.
PROBLEM
1) Czy taka informacja, jak obciążenie od kontrahenta niemieckiego, może być podstawą do obniżenia przychodu, czy musi być zachowana jakaś forma faktur korygujących z naszej strony?
2) Po jakim kursie wyceniać reklamacje odlewów - z chwili, gdy pierwotnie opuściły teren Polski, czy po kursie, gdy wystawiono reklamację?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się