13.09.2005 Podatki

Jak należy rozliczać zaliczki otrzymane w związku z dostawą wewnątrzwspólnotową

Nasza firma otrzymała przedpłatę (zaliczkę) na rachunek 23 czerwca 2005 r. od odbiorcy wewnątrzwspólnotowego na podstawie holdingu. Towar, na który otrzymano zaliczkę (przykładowo 1000 szt.), pozostaje w depozycie firmy, jednak jest postawiony do dyspozycji odbiorcy wewnątrzwspólnotowego. Towar wynikający z przedpłaty będzie odbierany przez odbiorcę własnym transportem, sukcesywnie w ciągu 1-1,5 miesiąca (przykładowo odbiór co 5-10 dni w terminach: 28 czerwca, 3 lipca, 8 lipca, 15 lipca, 23 lipca, 31 lipca, 2 sierpnia w ilościach od 500 do 1000 szt. przy jednym odbiorze). W związku z taką sytuacją prosimy o odpowiedź na następujące pytania:

PROBLEM
1) Czy otrzymaną zaliczkę należy opodatkować stawką 0% jak w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów czy stawką odpowiednią dla sprzedaży krajowej, ponieważ nie ma jeszcze faktycznej sprzedaży?
2) Czy do otrzymanej zaliczki należy wystawić fakturę wewnętrzną?
3) Czy przy kolejnych odbiorach towaru przez odbiorcę wewnątrzwspólnotowego należy kolejno korygować fakturę wewnętrzną i wystawiać właściwą fakturę jak przy dostawie wewnątrzwspólnotowej?
4) Moment wysyłki towaru jest datą kwalifikowania (księgowania) sprzedaży - jak zarachować w tym przypadku otrzymanie zaliczki?
5) W jaki sposób rozliczyć (wykazać) taką sytuację w deklaracji VAT?
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne