Jak księgować i wykazać w bilansie zaliczki zapłacone i otrzymane
W jaki sposób księgować faktury dokumentujące zaliczki? Jak je wykazać w bilansie?
Ewidencję zaliczek wypłacanych, jak też otrzymywanych przedstawiamy w uzasadnieniu.
Od 1 maja 2004 r. każda zaliczka powinna zostać udokumentowana fakturą VAT w kwocie brutto odpowiadającej wartości zaliczki.
Zaliczki zapłacone kontrahentom
Zaliczki zapłacone kontrahentom mogą dotyczyć między innymi:
• przedpłaty z tytułu przyszłych, określonych umową jako cykliczne, usług płaconych okresowo, np. przedpłata za najem za okres dwunastu miesięcy,
• przyszłych zakupów materiałów, towarów i usług,
• zakupów środków trwałych.
Zaliczki zapłacone kontrahentom z tytułu przedpłaty cyklicznych usług
Zaliczki zapłacone kontrahentom z tytułu przedpłaty cyklicznych usług dotyczących przyszłych okresów będą prezentowane w kwocie netto w bilansie jako czynne rozliczenia międzyokresowe kosztów, w pozycji bilansu B. Aktywa obrotowe. IV. Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się