Kiedy doręczenie pisma jest skuteczne
Prawidłowe doręczenie pisma ma bardzo istotne znaczenie na gruncie postępowania podatkowego. Umożliwia bowiem podjęcie dalszych czynności przez uprawniony organ (tzw. nadanie biegu sprawie). Nieprawidłowe doręczenie, a co za tym idzie - nieskuteczne, otwiera zaś drogę uprawnionym podmiotom do hamowania dalszych czynności w postępowaniu lub też odwołania od już zapadłych decyzji.
Organ podatkowy doręcza pisma za pokwitowaniem przez pocztę, przez swoich pracowników lub przez upoważnione osoby. W praktyce dwie ostatnie formy doręczenia są rzadko stosowane, chyba że doręczenie jest pilne, np. z uwagi na upływający termin. Przepisy Ordynacji podatkowej wymieniają trzy kategorie adresatów pism: stronę, przedstawiciela i pełnomocnika strony. Jeśli strona działa przez przedstawiciela, pismo doręcza się przedstawicielowi. W przypadku gdy ustanawia kilku pełnomocników w tej samej sprawie, pismo doręcza się jednemu z pełnomocników właściwemu do doręczeń.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się