13.12.2003 Podatki

Które spośród świątecznych wydatków poniesionych na rzecz pracowników można zaliczyć do kosztów podatkowych

Zakłady pracy często wspierają swoich pracowników nieodpłatnymi świadczeniami. Wśród różnych form pozapłacowych świadczeń, z których korzystają pracownicy, oprócz typowych świadczeń pieniężnych można wymienić np. służbowe samochody i telefony komórkowe, nagrody rzeczowe, wyjazdy integracyjne itp. W okresie świątecznym bardzo popularne jest wynagradzanie pracowników bonami towarowymi, paczkami świątecznymi, organizowanie imprez świątecznych. W związku z dużą liczbą pytań, dotyczących możliwości zaliczenia takich świątecznych wydatków do kosztów, problem ten zostanie omówiony w tym artykule.

Bony towarowe
Tradycja wydawania pracownikom bonów towarowych, czyli talonów do zrealizowania w placówkach handlowych (najczęściej supermarketach), jest praktykowana w wielu firmach. Atutem bonów jest to, że pracownik sam może zadecydować, na co je konkretnie przeznaczy. Z wypłatą prezentów świątecznych w tej formie wiążą się jednak pewne prawa i obowiązki podatkowe, zarówno po stronie pracodawcy, jak i pracownika. Kształtują się one różnie w zależności od źródła, z którego został sfinansowany zakup tych prezentów.
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne