Które spośród świątecznych wydatków poniesionych na rzecz pracowników można zaliczyć do kosztów podatkowych
Zakłady pracy często wspierają swoich pracowników nieodpłatnymi świadczeniami. Wśród różnych form pozapłacowych świadczeń, z których korzystają pracownicy, oprócz typowych świadczeń pieniężnych można wymienić np. służbowe samochody i telefony komórkowe, nagrody rzeczowe, wyjazdy integracyjne itp. W okresie świątecznym bardzo popularne jest wynagradzanie pracowników bonami towarowymi, paczkami świątecznymi, organizowanie imprez świątecznych. W związku z dużą liczbą pytań, dotyczących możliwości zaliczenia takich świątecznych wydatków do kosztów, problem ten zostanie omówiony w tym artykule.
Bony towarowe
Tradycja wydawania pracownikom bonów towarowych, czyli talonów do zrealizowania w placówkach handlowych (najczęściej supermarketach), jest praktykowana w wielu firmach. Atutem bonów jest to, że pracownik sam może zadecydować, na co je konkretnie przeznaczy. Z wypłatą prezentów świątecznych w tej formie wiążą się jednak pewne prawa i obowiązki podatkowe, zarówno po stronie pracodawcy, jak i pracownika. Kształtują się one różnie w zależności od źródła, z którego został sfinansowany zakup tych prezentów.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się